donderdag 15 april 2010

Sydney 12 - 14 april

Leonie woont nu in de suburb Glen Waverley, dat is 19 km van het centrum van Melbourne vandaan. maar wel dicht bij de Monash universiteit, Clayton campus. Voor mijn trip naar Sydney betekende dat dus: 0m 10 uur weggebracht naar het nabijgelegen station, de trein naar Southern Cross ( ong 45 min) en dan de bus naar het vliegveld ong 30 min.
Dit was het meest uitdagende van mijn reis naar Australiƫ: helemaal alleen op pad. Het reizen op zich is geen punt, maar in je eentje 2 dagen door een stad rondlopen, dat is vreemd hoor!! Ik voelde me niet altijd even happy, maar het was ook wel even fijn om even op mezelf te zijn. Ik had een kamer in een hostel geboekt, maar hostels zijn toch echt voor jongeren en niet voor zo'n moeke als ik :>)....
De eerste dag om 9.45 op pad met weer het National Geographic boek. Het hostel lag wel op een goede plaats in de stad ( per ongeluk goed uitgekozen) en via de the Royal Botanical Garden liep ik naar het Sydney Opera House. Van tevoren kon ik hem vanaf een heuvel al zien. En als je er dan voor staat denk je: ja, dat is hem dan... Ik kende het gebouw vooral door de beelden van de Olympische Spelen.


Maar Sydney ligt echt wel bijzonder, met allemaal inhammen aan het water. later han ik vanaf the Observatory Hill ook nog een heel mooi uitzicht.


Het weer was ook prachtig zoals je ziet aan de blauwe lucht.
In de botanicsl gardens heb ik kaketoes gezien (die witte met een gele kuif), grote vleermuizen in een boom zien hangen, andere aparte vogels en heeele mooie waterlelies.
toen ik 's avonds terug was in het hostel ben ik nog richting Kings Cross gelopen, daar zat ik ook vlak bij. Dit is een levendige buurt, met wat "rosse" activiteiten, maar wel gezellig. De Coles supermarkt is 24 uur per dag open.

Dinsdagmorgen uitgecheckt, ik kon mijn koffer in de lobby laten staan. Nu in het oudere gedeelte van de stad gelopen, nou ja wat is oud, de bebouwde geschiedenis begint hier pas vanaf pakweg 1850...
Mede door het prachtige weer was het heel sfeervol, mooi (herfst) licht. Ik heb bewust niet meer zoveel gelopen, kwam ook door de spierpijn hoor, maar heb veel op bankjes zitten genieten en naar de mensen gekeken. Om 11 uur een cappucino gedronken met scones met jam en room, hmmmmmmmm....
Om 2 uur werd ik bij het hostel opgepikt door de airport shuttle, een handige service.
Leonie stond op Flinders station in Melbourne op me te wachten om 19 uur en toen zijn we nog naar de southbank gegaan. Het was prachtig: alle hoge gebouwen zijn 's avonds verlicht, heel sprookjesachtig.
Eerst ergens gegeten en toen aan de oever van de Yarra een wijntje gedronken, de terrasverwarming was aan, lekker. We zaten trouwens bij een Duitse Bratwursten-bar!!
Je hoort trouwens regelmatig Duits hier, en ook Frans. Ik heb zo af en toe ook wel Nederlands gehoord, maar toch niet zoveel.

Geen opmerkingen: