dinsdag 20 april 2010

Koninginnedag een feestdag!

Ik heb vanochtend de maatschappij gebeld en ze hebben een vlucht voor mij op 30 april om 7.40 a.m.
Morgen moet ik het hotel uit, dus ik ben vanochtend naar het Nederlandse consulaat hier in Melbourne gegaan. Ze doen niks voor gestrande reizigers, maar ze hadden wel een email gehad van Peter Borgdorff en hij biedt graits onderdak aan voor zolang het nodig is.
Ik heb hem gebeld en morgen ga ik er naar toe.

Ik ben vanmiddag en vanavond met een trip naar Philip Island geweest, pinguins kijken, hele kleine. Ze komen als het donker wordt terug uit zee en lopen dan de "duinen" in naar hun holletjes. Hoewel het heel toeristsich is is het toch heel leuk om te zien. Je ziet ze in hele ploegen uit zee komen, dan steken ze zo snel mogelijk het strand over en gaan dan op hun gemak aan de kuier naar hun holletjes. De mensen mogen niet op het strand en in de duinen, maar via boardwalks op ong 50 cm hoogte en tribunes kun je het gadeslaan. Ze komen vlak langs je heen lopen. Als je dan terugloopt hoor je in de duinen overal om je heen hun leuke geluidjes. Op het einde waren de meeste mensen al weer weg, zodat we nog maar met een paar mensen over waren.

1 opmerking:

Romke zei

Hehe, eindelijk een datum. Dat is goed om te horen en daar kun je naar toeleven. De tussenliggende tijd kun je misschien nog 'goed' besteden door wat zaken te bekijken. Museum? Boekhandel? Dierentuin? Bibliotheek? Art Gallery? Mooie architectuur? Het adres waar je nu kunt verbljven, is dat een particulier adres? groetjes en take care.