donderdag 22 april 2010

Australische vriendin

Vanmiddag ben ik hier om half 5 weggegaan naar de stad. Ik had nl een afspraak met mijn nieuwe australische vriendin!
Afgelopen dinsdag zat ik enigszins aangeslagen in de toeristen shuttle bus die je gratis door de stad rijdt en toen kwam ik aan de praat met Jo-An. Een oudere dame, ze was op stap met een aantal vriendinnen en ze nodigden me uit om met hen te lunchen. Dat was erg leuk, ik had het gevoel of ik met mijn tantes uit was, zoiets.
Daarna nodigde ze me uit voor vanavond. Ze hebben elke donderdagavond een tafel in "the commune" een leuk restaurantje. Er speelt dan een band en ondertussen eten ze. Nou het was erg leuk, ik werd aan iedereen voorgesteld en heb leuke gesprekken gevoerd. De zangeres was erg goed: Nichaud Fitzgibbon heet ze. Ze zong veel Cole Porter songs,
Daarna werd ik nog thuisgebracht ook, helemaal geweldig. Je leest het in de reisgidsen en het klopt ook: de Aussies zijn erg aardig en laid back. Het is hier echt "no worries" mate!
Morgen ga ik, net als vandaag achter de laptop zitten om toch wat te doen voor het werk. Er zijn wel dingen ik via de website kan doen. Verder nemen collega's wat afspraken over en de rest moet wachten tot 3 mei.
Vanochtend heb ik een mail gestuurd naar Cathay pacific in Nederland en gevraagd of ze mijn vlucht op de 30e nog een keer wilden bevestigen want het is hier moeilijk om contact te krijgen omdat het zo druk is.
Een paar uur later kreeg ik netjes een mailt terug met daarin precies mijn vluchtschema. Ik vertrek 30 april om 7.40 's morgens, kom om 15.15 aan en moet dan in HongKong wachten tot 00.15 op 1 mei en land dan op 1 mei om 6.35 's morgens, precies 2 weken later dan gepland.

1 opmerking:

Ria zei

Hoi Maria,

bijzonder, je houd er nu heel leuke contacten aan over! Wie weet via Facebook later nog steeds....
En, was het zelfgebakken brood lekker?

ciao!