zaterdag 10 april 2010

Melbourne Cricket Ground (MCG)


Zaterdagochtend: Leonie ging al vroeg de deur uit, hockeyen en David was ook weg dus ik had lekker het huis alleen. Van de week heb ik 2 keer op www.nu.nl gekeken voor het Nederlandse nieuws, maar dat was helemaal niet interessant. Vanochtend even een stukje De wereld draait door gekeken met Carice van Houten en Waldemar Torenstra over de film De gelukkige huisvrouw en naar Skyradio geluisterd. Om 11 uur ben ik hier in de buurt gaan shoppen, ik moest een adapter halen voor de stroom, want 1 is toch te weinig. Net zoals in Aruba zijn de stopcontacten anders en ook de stroom moet geconverteerd worden voor onze apparatuur. Ik stond op straat met een mannetje te praten aan wie ik van de week de weg gevraagd had. Er kwam een oudere mevrouw langs en die zei: u bent Nederlands, ik hoor het aan het accent. We stonden nog even te praten en toen hebben we samen een cappu gedronken. Ze kwam oorspronkelijk uit Berg en Dal.
Ook mijn horloge heeft het begeven, ik heb er even naar laten kijken, het lag niet aan de batterij, hij moest schoongemaakt maar dat is net zo duur als een nieuw horloge. Later vanmiddag heb ik voor $10 een nieuwe gekocht, want ik mis het wel als ik er geen om heb. Leonie heeft gescoord met hockey, dus die was ook weer blij.Vanavond heeft een Australische studiegenoot van Leonie ons meegenomen naar naar een Australische footbal wedstrijd, footy zeggen ze hier. Carlton tegen Essendon, was erg leuk om mee te maken, vooral het publiek, maar ook het spel is leuk om te zien. Groot stadion, er kunnen 110.00 mensen in vanavond waren er 71.000. Geweldige sfeer, prima temperatuur, je kon gewoon in je sweater zitten en goed bereikbaar met de metro. Helemaal top!
Van maandag t/m woensdag ga ik naar Sydney, vliegen en ik heb een 1-persoons kamer in een hostel geboekt. Ik had graag naar Ayers Rock gwild, maar er waren geen betaalbare vluchten meer naar toe. Inclusief excursie en hotel zou dat op $800 uitkomen voor 3 dagen en dat is toch wel te gortig.....
Nu ben ik voor de vlucht $158 kwijt en voor het hostel $90, da's een ander verhaal. Ik heb nog zitten twijfelen, wel doen, niet doen, maar ik ben maar 1 keer hier en zal er wel nooit meer komen, dus.
Het is zo leuk om hier te zijn, het gekke is dat je nauwelijks aan thuis denkt, dat komt door het tijdsverschil en de afstand ook denk ik. Ook de uitdaging van het alleen op pad zijn is heel bijzonder en het is heel fijn natuurlijk dat ik bij Leonie logeer. Ze is nu, na de wedstrijd nog naar vrienden.

Morgen gaan we haar verhuizen, ze gaat dichter bij de uni wonen, in de wijk Glen Waverley.
Well, that's for today, see you!

1 opmerking:

Romke zei

Ah, weer aardig wat meegemaakt Maria. Hier gaat alles zijn gangetje, daar zal ik je dus niet mee vermoeien. We zijn een (paas)weekend in ZuidLimburg geweest, erg mooi daar. Er staan foto's op Flickr, die zal ik je wel eens toesturen. Groetjes, and take care!