donderdag 22 april 2010

Nieuwe huisvesting

Sinds gisteren, de 21e woon ik bij Peter. Hij is paardentandarts: klik hierboven op Nieuwe huisvesting voor de link. Geen praktijk aan huis :->, hij gaat naar zijn patiënten toe.
Het is een mooie, rustige wijk 12 km van het centrum. Er is een goede bus- en tramverbinding hier naar toe. Voor $29,60 heb ik een 5-daagse kaart waarmee ik de hele dag binnen 1 zone kan reizen en dat is ver genoeg om van hier naar de stad te gaan.
Ik ben enorm opgelucht dat ik hier ben, want anders had ik naar een hostel gemoeten en dat zag ik niet zitten. Hier kom ik tenminste tot rust en kan ook wat dingen doen voor het werk.
Gisteravond ben ik met Leonie wezen eten in de stad. We hadden om 18 uur afgesproken "under the clocks" op Flinders Station.
Ik loop hier wat af, en na het eten zei Leonie: kom dan laat ik je nog even het Rooftop Café zien. Het woord zegt het al: een bar bovenop het dak. Het dak is 8 verdiepingen hoog en je moet met de trap!! Maar het was de moeite waard. Als je niet weet waar het is, vind je het bijna niet; een heel onopvallende ingang vanaf de straat en dan de trap op.
Daarna met de bus naar huis en dat is ook goed gegaan. Wel spannend om 's avonds op zo'n vreemde route op pad te zijn, maar het is goed gegaan ik ben heelhuids thuis gekomen. Er zijn heel wat mensen op pad 's avonds, veel jonge mensen natuurlijk, maar het voelt niet eng.

Geen opmerkingen: