donderdag 15 april 2010

Donderdag 15 april: laatste dag in Melbourne

Vanmorgen met Leonie naar de uni gelopen: duurt ong 25 minuten. Daar heeft ze me op de bus gezet met een cappuccino "to go" en vanaf station Huntingdale ben ik helemaal zelf naar de stad gereisd, ja, ja...
Ik heb nog een ritje gedaan met de gratis city circle tram, ben in de hoge Eureka tower geweest vanwaar je een prachtig uitzicht op de stad hebt. Voor de Natioanl Gallery of Victoria had ik geen tijd meer. Leonie ging nl. voor mij het afscheidsmaal koken en moest ik op tijd thuis zijn! Met enige weemoed heb ik afscheid van de stad genomen. Maar ik heb ook ontzettend zin om weer naar huis te gaan. We hebben regelmatig met Henk geskyped en vanmiddag zat hij lekker in de zon bij ons achter het huis, daar heb ik ook wel zin in! Ik verheug me bv op het boodschappen doen bij AH, wat vreemd hè!
Vanavond heb ik zelfs mijn werkmail geopend en alvast bekeken, wat weg kon alvast opgeruimd, sommige gelezen en waar ik geen zin in had, nog niet geopend. Dat komt maandag wel!
Ik verheug mer erop iedereen weer te zien en te spreken. Dit is wel een super-vakantie geweest: ik heb echt alles van thuis/werk zo goed los kunnen laten.
Met Leonie was het heel fijn en leuk: ik ga haar missen, maar ik weet ook dat het hier goed gaat en dat ze leuke exchange-vrienden heeft gemaakt.
Zoals het er nu naar uit ziet gaat ze in november met haar master beginnen.
Iedereen die dit leest: tot gauw!! Groetjes, Maria

2 opmerkingen:

Ria zei

Hoi Maria,

wat heb jij lekker gereisd meid! en ook je avontuurtjes alleen, goed gedaan ;-) Ik heb niet meer kunnen reageren op je berichtjes want ik heb een paar dagen Zandvoort gehad, niet zo ver als jij.....maar wel lekker en goed weer gehad!
Gek om te lezen dat je volgende week weer op het werk zult zijn terwijl je nu down under bent. Goede vlucht terug, ciao! Ria

leonie zei

heey Maria, net even voor het slapen je bericht gelezen. Wat raar dat het alweer bijna "tijd" is om naar huis te gaan!! Vanavond keek ik voor ik moest werken even naar de mail en volgens mij zag ik toen een berichtje van jou. Leuk, straks lezen, dacht ik toen nog maar ik kan niets meer vinden??
Zul je nog last hebben van de "vulkaanwolk" vanuit Ijsland? Zal alles volgens planning lopen? Ben benieuwd. Meisje, "snuif" nog een keer Australie in en ik hoop dat je een hele goede thuisreis zult hebben! zoen, Leonie.
ps. doe veel groetjes aan Leonie!