woensdag 11 januari 2012

Boek TweePuntNul

Gisteren hebben we een bijeenkomst gehad waarin we de werkgroep Mediawijsheid hebben opgericht. Deelnemers: Bastienne, Nina, Margriet, Petra, Irene, Theky en Maria.
Tijdens de bijeenkomst hebben we gesproken over het boek TweePuntNul. Dit boek hebben we gekregen en we vinden dat we er ook iets mee moeten doen!
Daarom wil ik bij deze een voorzet geven.

De inleiding sla ik even over en ik begin bij de eerste webtool die besproken wordt:
Animoto
Animoto is een online programma waarmee je eigen foto's en filmpjes kunt presenteren op het web, gecombineerd met achtergrondmuziek.
Ik heb zelf al geƫxperimenteerd met Animoto: een fotoalbum gemaakt, muziek erbij gezet en deze op dit blog geplaatst. De muziek kun je van Animoto halen. Het is niet moeilijk! Op een bepaald moment heb ik het weer verwijderd, omdat mijn blog zo vol werd. Een nadeel vond ik dat ik steeds herinneringsmailtjes kreeg van Animoto met updates, en aansporingen om mijn account geldig te houden.
W.b. toepassing in het onderwijs: kinderen jonger dan 13 krijgen geen toegang tot Animoto, leerkrachten kunnen de leerlingen aanmelden onder een docentenaccount.
Tip: het onderwijs kan gratis gebruik maken van animoto via http://animoto.com/education

1 opmerking:

Educatie Bibliotheek Arnhem zei

Autocollage

Als je gewoon zoekt in Google op autocollage, dan kom je bij een site tercht waar je ook de demo kan bekijken hoe je een collage maakt, Je moet wel een programma downloaden end at is voor scholen lastig als alles is afgeschermd. Ziet er wel heel leuk uit. Ik heb het verder niet uitgeprobeerd, omdat ik iets moest downloaden.
Met http://www.eenmanierom.nl/zelf-gratis-visitekaartjes-te-maken-met-microsoft-word/#more-504 kan je zelf visitekaartjes maken. Dit noemen ze ook en fotocollage.