dinsdag 30 maart 2010

Eerste dag in Melbourne

Het is nu dinsdag 30 maart, 15.30 uur. Ik ben gisteravond, maandag hier aangekomen. Het toestel landde om 21.20 dat was om 12.20 Nederlandse tijd. Het vliegen ging heel goed, het is wel heel ontspannen om alleen te reizen. Leonie stond me al op te wachten, dat was heel fijn.
Vandaag ben ik met haar mee naar de universiteit, heb 1 college meegedaan: Soil influency on vegetation. Daarna is Leonie naar de bieb gegaan om aan haar essay te werken. Ik heb natuurlijk de collectie bekeken en kan nu dus achter een computer.
Het is natuurlijk heel bijzonder, maar ook heel " gewoon' om hier te zijn. Leonie woont in de joodse wijk en je ziet allemaal mannen met hoeden en keppeltjes op. De huisgenoot van Leonie, David, had gisteren Sederavond gevierd, dan herdenken ze de uittocht uit Egypte. Het is het begin van pesach (joodse paasfeest) dat 7 dagen duurt. Weer wat geleerd!
Het weer vandaag is bewolkt, de temperatuur is 21 graden.

De vliegreis ging heel goed. Het duurt lang, maar daar ben je op ingesteld. Het is fijn dat het in 2 etappes gaat. Tijdens de vlucht naar Hongkong heb ik 3 films gekeken. Vooral Everything's fine met Robert de Niro vond ik mooi.
Daarna overstappen in Hong Kong, je komt aanvliegen over zee, dan zie je een aantal eilandjes liggen. Het vliegveld ligt aan zee, en is omsloten door bergen, heel mooi!
Het vliegveld van binnen was heel ruim, schoon en rustig. Erg prettig na het continue geluid van de vliegtuigmotoren.
Daarna de vlucht naar Melbourne, nog " maar' 8,5 uur! Ik zat naast een aardig meisje, een Aussie, dat haar vriend in Capetown, Zuid Afrika, had bezocht. Hij is daar voor studie.
Tijdens zo'n vlucht wisselen wakker zijn en slapen elkaar voortdurend af. Het langste achter elkaar dat ik geslapen heb is denk 1 uur. Maar al die korte " napjes" maken dat je toch niet echt moe bent. En ik had vliegtuigsokken gekocht bij Pery Sport, dat is goed bevallen want ik had totaal geen dikke voeten.

Voor degenen die dit lezen: stuur de link gerust door naar mensen die ge"interesseerd zijn, dat scheelt mij een hoop mailtjes!

Groetjes van Maria en Leonie

6 opmerkingen:

Ria zei

Hoi Maria! fijn dat je vlucht goed is geweest en je bent er :-) Super hoor, ik zie dat je al aan zee bent geweest....veel plezier meid!

groetjes, Ria

Romke zei

Hai Maria,
So good to hear from you. Fijn dat de reis goed verlopen is, dat is me wel effe een eind vliegen hoor, zou ik problemen mee hebben. Heb je nog wat gelezen (ebooreader)? OK, het beste, and have fun.
Groet Romke

Marja zei

Ha Maria,

Geweldig dat die lange reis prima verlopen is. Heb nooit geweten dat er vliegtuigsokken bestaan. Geniet van alles en ik blijf je volgen. Groeten, Marja

Annemarie zei

Hello mate,

Goed te lezen dat de reis naar tevredenheid is verlopen. Ik wou dat ik toch maar in
je koffer was gekropen. Je zult echt genieten van Down Under. Ben helemaal benieuwd naar je ervaringen op Tasmanie. Enjoy your stay !!!

Annemarie

Rian zei

Hallo Maria,
Ook ik was blij te lezen dat de reis voorspoedig is verlopen.
Wat leuk dat je een college mee kon lopen. Kon je er iets van volgen?
Je hebt vast wel meer foto's gemaakt van de bieb, toch?
De foto's van de zonsondergang zijn prachtig!
Blijf genieten van alles en hou ons op de hoogte. Wij lezen graag meer van je avonturen.

Veel groeten,
Rian

leonie zei

heey maria!!!!
ik vind het superstoer dat je via hongkong naar Down Under bent gereisd in je uppie!
Heel fijn verblijf daar, geniet ervan, ga veel zien (maar laat dát maar aan jou over!) en dikke zoen van
(andere) Leonie